Tack!

Som ni säkert redan förstått så är butiken stängd.
Dock fortsätter jag ta emot beställningar på kort mm.
Slå mig en signal på 0706-749974 för beställning.

Jag har under den senaste tiden omskolat mig till Homestaging-konsult.
Mitt nya företag heter Ylva-Li Design.
Läs gärna mer på min hemsida www.ylvalidesign.se

Tack för denna underbara tid som ägare av Scrap ´n´ Joy,
hoppas att våra vägar möts igen i framtiden.

/Ylva

Besökare:

Antal besökare idag: Totalt antal besökare:

måndag 7 juni 2010

Examens-grattis

Inte ett klassiskt examenskort kanske, men passade bra till brorsan som numer kan titulera sig legitimerad logoped. Grattis Johan!
För att matcha detta slog jag även in presenten i samma papper så att det såg likadant ut som kortet. Enkelt sätt att göra paketen lite mer speciella än med vanligt presentpapper. Känns dessutom lyxigare med kraftigare papper.
Till basen har jag svart Cardstock som jag vikt på mitten så att jag får ett dubbelt kort med måtten 12 x 15 cm. Denna gång valde jag att ställa kortet med vikningen längst upp. Längst ner på framsidan klistrade jag på ett svart-vit-mönstrat papper med måtten 11.5 x 11.5 cm. I ovankant av det mönstrade pappret fäste jag två band, ett vitt organzaband med svarta prickar samt ett svart papperssnöre, med hjälp av dubbelhäftande tejp för att undvika lim-klumpar på banden. I sidan av kortet gjorde jag en enkel dubbelknut och klippte av banden på lagom längd. Texten "Grattis kramar" stämplade jag på vitt slätt papper och fäste på en bit svart Cardstock som jag lät vara ca 2,5 mm större i alla kanter för att få en svart ram. Denna etikett satte jag rakt över banden med distanskuddar. Genom att undvika blommor och rosa eller röda färger känns kortet med maskulint trots att det är blommigt papper. Likaså att göra en knut istället för rosett hjälper till att hålla det feminina borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du lämnar en kommentar!