Tack!

Som ni säkert redan förstått så är butiken stängd.
Dock fortsätter jag ta emot beställningar på kort mm.
Slå mig en signal på 0706-749974 för beställning.

Jag har under den senaste tiden omskolat mig till Homestaging-konsult.
Mitt nya företag heter Ylva-Li Design.
Läs gärna mer på min hemsida www.ylvalidesign.se

Tack för denna underbara tid som ägare av Scrap ´n´ Joy,
hoppas att våra vägar möts igen i framtiden.

/Ylva

Besökare:

Antal besökare idag: Totalt antal besökare:

fredag 11 juni 2010

Beskrivning Kuvert-kort



















  • Skär ut basen i Cardstock enligt de svarta linjerna ovan. Klicka gärna på bilden för att få en tydligare skiss.
  • Biga dvs markera på framsidan kuvertet enligt markeringarna i skissen med hjälp av ett falsben för att få snygga vik.
  • Sätt dubbelhäftande tejp eller lim på de röda markeringarna.
  • Vik in del 1 fram-över kuvertet.
  • Vik nu in del 2 över del 1 och se till att tejpen eller limmet inte fäster i bakstycket av kuvertet, då får du inte ner något kort sedan.
  • Kuvertet är nu klart att dekoreras.
  • Skapa ett kort av cardstock att stoppa i kuvertet. Detta bör vara lite högre än själva kuvertet så att man lätta kan stoppa i och ta ur det. Bredd 11,5 cm och höjd 15 cm brukar bli bra. Vill du kan du ju runda av kanten upptill eller göra vilken form du vill på den.
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du lämnar en kommentar!