Tack!

Som ni säkert redan förstått så är butiken stängd.
Dock fortsätter jag ta emot beställningar på kort mm.
Slå mig en signal på 0706-749974 för beställning.

Jag har under den senaste tiden omskolat mig till Homestaging-konsult.
Mitt nya företag heter Ylva-Li Design.
Läs gärna mer på min hemsida www.ylvalidesign.se

Tack för denna underbara tid som ägare av Scrap ´n´ Joy,
hoppas att våra vägar möts igen i framtiden.

/Ylva

Besökare:

Antal besökare idag: Totalt antal besökare:

fredag 11 juni 2010

Kuvert-kort

Detta kort är gjort på beställning till en tjej som fyller 21. Önskemålet var att de gärna fick vara i vintage-stil och jag vet sen tidigare att hon gillar resor och äventyr. Beskrivning till kortet hittar du i inlägget ovan samt under rubriken "Kategorier-Beskrivningar" i sidebaren till höger.
Kortet är gjort i två delar, ett "kuvert" samt ett kort. Till basen av kuvertet tog jag ett olivgrönt Cardstock som jag klädde med ett "text"-papper i beige och gröna toner samt ett melerat grönt papper. Dessa båda papper ruggade jag kanterna på med en sax och färgade in med Distress Ink Antique linen och Walnut stain. Över skarven satte jag några blommor i olika storlekar, former och färger. Rosen har jag gjort själv och beskrivning til den kommer här på bloggen inom kort. Bakom blommorna lät jag ett grönt pappersblad skymta fram. Även själva kortet gjorde jag av den olivgröna cardstocken. Ovanpå detta satte jag en annan del av "text-pappret" för att få med budskapet "Live, Love, Smile, Forever. Vilken uppmaning vill man hellre skicka med en 21 åring? :-) Längst ner lämnade jag plats för egen hälsning. Även dessa papper ruggade och färgade jag in kanterna på. I ovankant gjorde jag ett hål som jag knöt två band i, ett grönt organza-band med vita prickar på samt ett beige pappersband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du lämnar en kommentar!