Tack!

Som ni säkert redan förstått så är butiken stängd.
Dock fortsätter jag ta emot beställningar på kort mm.
Slå mig en signal på 0706-749974 för beställning.

Jag har under den senaste tiden omskolat mig till Homestaging-konsult.
Mitt nya företag heter Ylva-Li Design.
Läs gärna mer på min hemsida www.ylvalidesign.se

Tack för denna underbara tid som ägare av Scrap ´n´ Joy,
hoppas att våra vägar möts igen i framtiden.

/Ylva

Besökare:

Antal besökare idag: Totalt antal besökare:

tisdag 8 juni 2010

Beskrivning Flipflop-kort


För att göra ett flipflop-kort som har måtten 12 x12 cm när det är hopvikt behöver du ett Cardstock med måtten 12 x 18 cm. Dessa mått går givetvis att laborera med beroende på hur stort kort man vill ha. Biga, dvs markera vecken med ett bigben (falsben) för att få fina veck. I detta fall gör du det enl de röda strecken 7,5 cm in från kanterna. Markeringarna skall endast vara 3 cm långa. Tänk på hur kortet skall vikas och gör markeringarna på den sida som skall bli utsidan av vecket. På så vis stretchar du fibrerna i pappret just där och fibrerna viker sig fogligt över vecket istället för att gå sönder och spreta. Den svarta rutan på mitten skall skäras ut med undantag av mittpartierna (markerat med röda kryss). Här måste delarna sitta i hop för att mittbiten inte skall trilla ur kortet. Skär 3 cm in från alla kanterna. Nu är basen klar och det är bara att börja dekorera kortet utefter egen fantasi. Vill du ha inspiration? Titta under rubriken "Kategori - Flipflop". Här kommer jag att fylla på med fler flipflop-kort allt eftersom. När du pyntar detta kort bör du tänka på att inte klistra ytterligare papper i vecken utan lämna lite utrymme för själva viket så blir det finast. Risken är att det inte går att vika i hop kortet alls ifall du limmar på ett kraftigt papper här. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du lämnar en kommentar!