Tack!

Som ni säkert redan förstått så är butiken stängd.
Dock fortsätter jag ta emot beställningar på kort mm.
Slå mig en signal på 0706-749974 för beställning.

Jag har under den senaste tiden omskolat mig till Homestaging-konsult.
Mitt nya företag heter Ylva-Li Design.
Läs gärna mer på min hemsida www.ylvalidesign.se

Tack för denna underbara tid som ägare av Scrap ´n´ Joy,
hoppas att våra vägar möts igen i framtiden.

/Ylva

Besökare:

Antal besökare idag: Totalt antal besökare:

måndag 1 februari 2010

Grattiskort


Detta kort gjorde jag till en tjej som fyllde 20 år.
Till basen tog jag ett svart Cardstock och på den klistrade jag ett svart-vitt papper från Inkido som jag ruggat kanterna på med hjälp av en sax. Rakt över kortet fäste jag en bit riven cerise cardstock och på det en svart spets som jag gjort en dubbel rosett på. För att fästa spetsen använde jag dubbelhäftande tejp och vek in spetsen runt kanten på kortet. Tag:en med texten på klippte jag ut ur vit cardstock och rundade kanterna med en hörnstans. Texten stämplade jag med genomskinlig stämpeldyna och embossade med glittrigt svart embossingpulver. Prickarna runt texten är gjort med svart penna och i hörnet satte jag fast två svarta hjärtan-brads. För att få det lite mjukare satte jag dit en grön pappersblomma som jag prydde med tre rosa pappersosor. Brevid dessa klickade jag tre små duttar med Liquid Pearls som när de torkar ser ut som små halvpärlor. Över blommorna och rosetten sprajade jag ett tunnt lager med perfect pearls för att få det där aldeles lagom skimrande utseendet. Tyvärr är detta mycket svårt att fånga på bild, men kom till butiken så skall jag visa hur fint det blir. För att dölja spetsen som jag vikit in på insidan i kortet fäste jag en riven remsa av det svart-vita pappret med en bit rosa cardstock samt spets under. Runt hälsningen i kortet ritade jag en ram med vit penna som jag sedan "dekorerade" med Liquid Pearl-duttar. Som ni ser så valde jag att öppna kortet uppåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du lämnar en kommentar!