Tack!

Som ni säkert redan förstått så är butiken stängd.
Dock fortsätter jag ta emot beställningar på kort mm.
Slå mig en signal på 0706-749974 för beställning.

Jag har under den senaste tiden omskolat mig till Homestaging-konsult.
Mitt nya företag heter Ylva-Li Design.
Läs gärna mer på min hemsida www.ylvalidesign.se

Tack för denna underbara tid som ägare av Scrap ´n´ Joy,
hoppas att våra vägar möts igen i framtiden.

/Ylva

Besökare:

Antal besökare idag: Totalt antal besökare:

söndag 14 februari 2010

Rosa flip flop-kort

Blev så inspirerad av Linas flip flop-kort att jag bara var tvungen att testa. Beskrivning hittar du längst ner i detta inlägg.

Gjorde kortet av gammelrosa cardstock och klädde ramarna (både fram- och baksida) med papper "rosabrun rand" från Inkido. Rekomenderar att använda ett tunnare papper eller att lämna mellanrum precis i vecken för att det skall gå att vika ihop kortet smidigt.

På det randiga pappret stämplade jag bruna små hjärtan oregelbundet över hela ytan.

I mitten satte jag en bit av Inkidos "Rosa kärlek" på båda sidor.

Framsidan dekorerade jag med ett hjärtan utklippt ur det gammelrosa pappret och satte en grön rosett på. På hjärtat droppade jag tre droppar Liquid Pearls.

På baksidan satte jag fast en bit vit cardstock som jag rivit kanterna på och färgat in (chalkat) kanterna med stämpeldyna "Pinecone". Jajaja, jag är förälskad i denna lilla fantastiska dyna =)

Beskrivning:
Klipp ut en bas i cardstock som är 13 cm högt och 16 cm brett.
Biga, dvs markera med ett falsben eller dylikt, efter de röda lodräta linjerna. Gör dessa markeringar på 6,7 och 9,3 cm från vänsterkanten. Observera att de bara skall gå 3 cm in från ovan- respektive nederkant.
Skär enl den svarta randen, dock inte mellan de bigade linjerna där de stora röda kryssen är. Denna "ruta skall gå 3 cm in från alla kanter.















Lycka till !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du lämnar en kommentar!