Tack!

Som ni säkert redan förstått så är butiken stängd.
Dock fortsätter jag ta emot beställningar på kort mm.
Slå mig en signal på 0706-749974 för beställning.

Jag har under den senaste tiden omskolat mig till Homestaging-konsult.
Mitt nya företag heter Ylva-Li Design.
Läs gärna mer på min hemsida www.ylvalidesign.se

Tack för denna underbara tid som ägare av Scrap ´n´ Joy,
hoppas att våra vägar möts igen i framtiden.

/Ylva

Besökare:

Antal besökare idag: Totalt antal besökare:

fredag 21 maj 2010

Student-tider

Nu lackar det mot studentfest. Kortet är tillverkat på beställning åt en arbetskamrats son som snart firar sin stora dag. Som bas har jag använt ljusblå Cardstock och mitt på denna sitter en cirkel av brun och vit prickigt papper som jag ruggat kanten på med hjälp av en sax. Motivet i mitten har jag gjort av "studentmösse-stämpel" och penna. Runt kanten har jag ritat sygn med blå penna. För att den inte skulle bli så vit och tråkig tonade jag kanterna med blå och brun Distress Ink. Studenter måste ju få blommor, killar som tjejer, men jag försökte hålla en något maskulin ton på buketten som består av pappersrosor, pappersblommor, rosenknoppar samt pappersblad i blandade bruna, gula och beige toner. Längs kanten på det prickiga pappret står texten "Sjung om studentens...". Och givetvis skall hans namn vara med. P:et är utstansat i kraftig kartong (hela alfabetet säljes i förpackning), färgat med Distress Ink "Walnut stain" och embossat med guld. De övriga bokstäverna är stämplade med Reprints Clearstamp-alfabet och också det embossat med guld. Kanterna runt hela kortet är infärgat med "Walnut stain". Grattis Philip och lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du lämnar en kommentar!