Tack!

Som ni säkert redan förstått så är butiken stängd.
Dock fortsätter jag ta emot beställningar på kort mm.
Slå mig en signal på 0706-749974 för beställning.

Jag har under den senaste tiden omskolat mig till Homestaging-konsult.
Mitt nya företag heter Ylva-Li Design.
Läs gärna mer på min hemsida www.ylvalidesign.se

Tack för denna underbara tid som ägare av Scrap ´n´ Joy,
hoppas att våra vägar möts igen i framtiden.

/Ylva

Besökare:

Antal besökare idag: Totalt antal besökare:

söndag 23 maj 2010

Kort av nya papper

Här är några av de kort jag lovade återkomma med.


Dessa båda är på samma tema fast med olika färger. Tänk att de kan bli så olika...!
Till höger har jag använd röd Cardstock som bas. I mitten på detta har jag fäst en kvadrat av det nya ros-pappret. Själva etiketten är fastsatt med distanskuddar för att utmärka hälsningen. Givetvis har jag också denna gång färgat in kanten, men denna gång med svart för att matcha stämpeln. "Grattis-kramar" har jag stämplat med genomskinlig (clear) stämpeldyna och embossat med glitter-svart. I hörnet av det blommiga pappret har jag satt en liten bukett av två utslagna rosor, en röd och en rosa, samt en vit rosenknopp och ett grönt blad sammanhållet av ett vitt band med glitterhjärtan. Runt det blommiga pappret lade jag en tunn sträng av glitterlim i silver. I stort sätt har jag gjort likadant med kortet till vänster fast har har jag använt det blekrosa metallic-pappret som bas (tyvärr går det inte att återskapa metallic-effekten på fotot). Och istället för en röd och en rosa ros har jag här använt två rosa . "Till Mor" har jag stämplat med Reprints clearstamp-alfabet och Distress Ink-dynan "Walnut stain".

Här har jag använt brun Cardstock till bas och sedan fyllt nästan hela framsidan med en bit av det nya satin-gröna pappret med text. Det är så fantastiskt vackert i sig själv så det finast att låta det ta plats och ge känsla åt hela kortet. För att det skulle "gifta sig" med det bruna pappret färgade jag in kanterna med Distress Ink "Walnut stain". I hörnet av kortet satte jag två band, ett rosa ribbat band och ett brunt sidenband, sammanhållet av en rosa ros.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du lämnar en kommentar!