Tack!

Som ni säkert redan förstått så är butiken stängd.
Dock fortsätter jag ta emot beställningar på kort mm.
Slå mig en signal på 0706-749974 för beställning.

Jag har under den senaste tiden omskolat mig till Homestaging-konsult.
Mitt nya företag heter Ylva-Li Design.
Läs gärna mer på min hemsida www.ylvalidesign.se

Tack för denna underbara tid som ägare av Scrap ´n´ Joy,
hoppas att våra vägar möts igen i framtiden.

/Ylva

Besökare:

Antal besökare idag: Totalt antal besökare:

lördag 23 oktober 2010

Julkort

Här är lite inspirationsfoton av enkla julkort.

Dubbelt "stående" kort av offwhite cardstock. Julhälsningen är urklippt ur ett julpapper med flera liknande hälsningar med vackra inramningar, monterat på ett rött papper för att få till "ramen"och fastsatt med distanskuddar. Under hälsningen sitter ett randigt julband samt pappersrosor. Kanterna är infärgade med brun stämpeldyna.


Ytterligare ett kort med offwhite cardstock som bas.
Etiketten på mitten har jag gjort av en bit röd cardstock, mönstrat glitter-papper samt ett papper med blandade julord på. Dessa kort med blandade julord finns att köpa i butiken.
Under etiketten löper ett julband som jag fäst på insidan av kortet.


Detta är nog det allra enklaste av dessa tre kort då pappret utgör i stort sett hela kortet. Basen är av ett beige cardstock. Ramen av ett mörkrött cardstock och på detta har jag limmat en bit av ett fantastiskt julpapper. Hälsningen har jag skrivit på ett vitt papper som jag färgat in med beige Distress ink och monterat på en bit mörkrött cardstock. Brevid hälsningen satte jag en vit pappersros som jag snurrat stjälkarna på.
Lager på lager-metoden är oerhört enkel men gör att kortet får ett ett exklusivt utseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du lämnar en kommentar!