Tack!

Som ni säkert redan förstått så är butiken stängd.
Dock fortsätter jag ta emot beställningar på kort mm.
Slå mig en signal på 0706-749974 för beställning.

Jag har under den senaste tiden omskolat mig till Homestaging-konsult.
Mitt nya företag heter Ylva-Li Design.
Läs gärna mer på min hemsida www.ylvalidesign.se

Tack för denna underbara tid som ägare av Scrap ´n´ Joy,
hoppas att våra vägar möts igen i framtiden.

/Ylva

Besökare:

Antal besökare idag: Totalt antal besökare:

söndag 27 februari 2011

Kort för bröllop, student och kafferep

Det börjar bli dags för planering av sommarens högtider så som bröllop och studentfiranden. Oavsett om du är bjuden på någon av dessa tillställningar eller om du är den som skall bjuda in så är det roligt att skicka eller ge bort ett handgjort kort. Du kan göra dem själv eller beställa färdiga av mig. Här nedan är exempel på hur de kan se ut, men kom i håg att det är din idé och önskemål som styr.
(Klicka på bilderna för förstoring)

Detta kort är gjort av dubbelvikt vit cardstock som bas. På detta har jag satt ljusrosa cardstock för att få en ram kring det ljuvliga rosen-pappret (som finns i 4 olika nyanser). Brudparet är stämplat på vitt slätt papper och färglagt med Distress Ink. Under det vita pappret har jag klippt till och monterat det ljusrosa pappret igen för att få "samma" ram som tidigare. "Sömmarna" är ritade med brun memento-penna. Bakom Brudparet jag jag veckat (för att få rätt storlek) ett runt tårtpapper. Rosen och rosenknoppen är vita i grunden och sedan har jag gått på med Distress Ink (Fired brick) på kronbladens kanter för att ge dem en rosa ton.


På denna närbild ser du att jag lagt på glitterlim (Stardust) på Tildas krona, slöja och bukett. Även nederdelen av klänningen och rosorna fick sig lite glitter.




Tilda är stämplad på vitt slätt papper och färglagd med Distress Ink (kom gärna ner till butiken så visar jag hur man gör) och utskuren längs konturerna. "Hyllan" som hon sitter på är två pappersremsor stansade med kantstans och monterade ovanpå varandra. Studentmössan är en separat stämpel som jag stämplat på vitt papper och skurit ut. Det prickiga pappret är baksidan av det blommiga och bakom dessa har jag satt en brun Cardstock som ram. Alltsammans är monterat på dubbelvikt vit Cardstock.



Bjud in vännerna till ett hederligt kafferep med sju sorters kakor... eller bara en slät kopp kaffe. Dessa små kort (ca 10x10 cm) finns att köpa i butiken, men självklart kan du göra egna liknande kort. Muffinsarna är även dessa stämplade på vitt papper och färglagda med Distress Ink samt utskurna. Sedan kan du själv välja hur avancerat du vill göra det. Papper monterade lager på lager ger oändliga möjligheter att anpassa dina kort efter tycke och smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att du lämnar en kommentar!